Всі представлені в Україні електричні моделі MG стандартно підходять для супер швидкої зарядки. Це дозволяє запасати багато енергії в акумуляторі за дуже короткий час, що ідеально підходить для швидкого продовження подорожі. Але скільки насправді займає швидка зарядка і чому вона зазвичай зупиняється на 80% ємності акумулятора?
Переважна більшість публічних зарядних станцій у населених пунктах, вдома, на автостоянках і в бізнес-парках працюють від змінного струму (AC). Залежно від підключення до електромережі зарядна потужність коливається від 2,3 кВт (1-фазна, 10 ампер) до 22 кВт (3-фазна, 32 ампери).
Так звані супер швидкі зарядні пристрої, які ви в основному знайдете вздовж автомагістралі, працюють на постійному струмі (DC), а не на змінному (AC). У цьому випадку змінний струм із мережі перетворюється на постійний на зарядній станції. Інвертор в автомобілі обходиться, що дозволяє значно вищу зарядну потужність від 50 кВт до значно вище 150 кВт. Це означає, що батарею можна заряджати значно швидше, ніж зарядним пристроєм змінного струму.
Чому лише до 80%?
Більшість електромобілів, як і всі моделі MG, мають літій-іонний акумулятор. Особливістю цього типу акумулятора є те, що швидкість заряджання досить швидко знижується, коли він заряджений приблизно на 80%. Ви можете порівняти це зі своїм смартфоном, який також має літій-іонний акумулятор. Хоча «крива» зарядки різна для кожного електромобіля, загалом швидка зарядка стає некорисною, коли акумулятор заряджений на 80%. Таким чином, заявлений час швидкої зарядки виробниками електромобілів завжди становить «до 80% ємності акумулятора».
Скільки часу займає швидка зарядка?
Швидкість, з якою акумулятор фактично заряджається на станції швидкої зарядки, залежить від низки факторів:
– Ємність батареї (у кВт·год)
– Максимальна потужність, яку може забезпечити швидкий зарядний пристрій (у кВт)
– Максимальна потужність швидкого заряджання, яку може витримати батарея (у кВт)
– Крива фактичної швидкості заряджання від 0 до 100%
– температура акумулятора
Моделі MG нового покоління, такі як MG Marvel R Electric, MG4 і оновлений MG ZS EV , стандартно підходять для швидкої зарядки потужністю до 92 кВт. Така швидкість заряджання досягається, лише якщо зарядна станція може забезпечити таку потужність, як швидкий зарядний пристрій постійного струму на 100 кВт або 150 кВт, який ви частіше зустрічаєте в Європі.
Однак літій-іонний акумулятор не може постійно заряджатися на максимальній швидкості. Кожен електромобіль має певну криву заряджання, залежно від вибору типу батареї виробником електромобіля та зовнішніх факторів, які можуть відігравати роль. Крива заряджання показує, де і коли досягається пік потужності заряджання та якою потужністю фактично заряджається акумулятор від 0 до 100%.
Нижче ви побачите криву зарядки MG Marvel R Electric. На графіку чітко видно, що швидкість заряджання коливається навколо максимуму 92 кВт протягом перших 50%, після чого поступово знижується.
Є також багато швидких зарядних пристроїв, які видають максимум 50 кВт. Хоча MG Marvel R Electric (як і MG ZS EV) може витримати більше, акумулятор ніколи не заряджатиметься швидше. З іншого боку, з кривою заряджання сеансу заряджання 50 кВт, графік чітко показує (жовта лінія), що акумулятор заряджається безперервно при 50 кВт від 10 до 90%.
Скільки часу врешті-решт потрібно для заряджання акумулятора до певного відсотка, також залежить від розміру акумулятора. MG Marvel R Electric і оновлений MG ZS EV (Long Range) мають батарею на 72 кВт/год. Якщо швидкий зарядний пристрій може видавати до 92 кВт, то для зарядки акумулятора від 5 до 80% знадобиться приблизно 40 хвилин. Зарядка за допомогою швидкої зарядки 50 кВт займає близько години. Максимальна швидкість швидкої зарядки представленого в 2019 році MG ZS EV, який вже порадував понад 15 000 покупців у перший рік продажів, становить 76 кВт.
MG проти конкурентів
Тож не зосереджуйтесь лише на одному факторі, якщо хочете порівняти швидкості швидкої зарядки різних електромобілів. Для ілюстрації: батарею ємністю 60 кВт/год можна зарядити швидше із середньою потужністю 80 кВт (45 хвилин) у порівнянні зі значно більшою батареєю ємністю 100 кВт/год із більшою потужністю 100 кВт (1 година). Ось чому показник швидкого заряджання електромобіля все частіше називають «C-Rate», який відображає швидкість заряджання по відношенню до ємності акумулятора.
З акумулятором ємністю 70 кВт/ год і запасом ходу до 402 кілометрів MG Marvel R Electric особливо ефективний, враховуючи розмір, вагу та продуктивність цього просторого та розкішного позашляховика. У той же час він дуже конкурентоспроможний з точки зору швидкості заряджання в класі EV без (дорогої) акумуляторної батареї 800 В. Завдяки показнику C-Rate 1,26 і швидкому заряджанню від 20 до 80% всього за 32 хвилини MG Marvel R Electric працює краще, ніж кілька основних електромобілів і деякі дорогі моделі преміум-класу.
Управління температурою
Чудова швидкість заряджання також завдяки стандартній системі управління температурою в останніх моделях MG. Ця система може охолоджувати або нагрівати батарею, щоб підтримувати її ідеальну робочу температуру в будь-яких умовах, будь то взимку чи влітку.
Акумулятор найкраще працює за температури від 15 до 25 градусів Цельсія. У той же час швидке заряджання створює додаткове тепло в акумуляторі, що шкодить продуктивності, швидкості заряджання та безпеці. Якщо батарея не має системи керування температурою, швидкість заряджання автоматично знижується, якщо батарея загрожує перегрітися. Це ніколи не стосується MG. Тому клієнти MG завжди виграють від максимально можливої швидкості зарядки.
3-фазний бортовий зарядний пристрій 11 кВт
Безперечно, швидке заряджання дорожче, ніж заряджання за допомогою громадського зарядного пристрою змінного струму, і тому особливо корисно, якщо ви хочете здійснити довгу подорож. За допомогою швидкого зарядного пристрою ви можете зарядити багато енергії на короткий час, а потім швидко продовжити свій шлях.
Але ви також можете досить швидко заряджати на громадських зарядних пунктах змінного струму за допомогою MG Marvel R Electric і оновленого MG ZS EV (Long Range), а також нового MG5 Electric , який буде випущено на початку 2022 року. Ці моделі оснащені 11 кВт 3-фазний бортовий зарядний пристрій у стандартній комплектації, що далеко не поширене в сегменті електромобілів.
Оскільки понад 60% усіх державних зарядних пристроїв змінного струму в Європі мають підключення до мережі 11-22 кВт, ви отримуєте максимальну віддачу від цих зарядних станцій. Таким чином, останні моделі MG можуть заряджатися швидше на громадських зарядних пунктах змінного струму, ніж багато інших електричних моделей на даний момент.